İş Hayatına Hız Geldi

Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek 2012 senesinde E-İmza  uygulamasına geçen ve vatandaşlara evraklarını  dijital ortamda takip etme imkanı sağlayan Pendik Belediyesi,  ruhsattan imara kadar bir çok konuda iş süreçlerini hızlandırdı.

Geçmişten günümüze tüm evrakların dijital ortama aktarılması, E-Belediye uygulamaları, E-Devlet ve E-İmza, iş hayatına büyük yenilik ve kolaylık getirdi. Kağıt evrakı ortadan kaldıran uygulamalar, iş yükünü hayli azaltırken zamandan da tasarruf sağladı.

Yapı ruhsatında evrak yığınına son

Mimar ve mühendisler yapı ruhsatı aşamasından tüm projelerini (mimari,statik, makine, elektrik ve zemin etüdü raporu) evrak yığınları yerine CD, harici bellek veya E-mail yoluyla taşınan belgelerle ulaştırılabiliyor.Böylelikle iş yükü hafiflerken, belediyenin arşivi de belge yükünden kurtarılmış oldu.

Yapı denetim firmaları, hazırladıkları projeleri kağıt yığınları olmadan belediye WEB sayfasında yer alan uygulama sayesinde E-imza ile imzalayarak, dijital ortamda Pendik Belediyesi’ne teslim edebiliyor ve tüm süreçleri dijital olarak takip edebiliyorlar.

E-işyeri ruhsatı ile online başvuru

İşyeri sahipleri ruhsat başvurusunu belediyenin WEB sitesi üzerinden online olarak yapabiliyor.

İşyeri sahipleri hazırladıkları belgeleri dijital ortama aktarıp belediyeye teslim ediyorlar ve çıkan ruhsatları da dijital imzalı olarak temin ediyorlar.

E-imar ile güncel planlara erişim

E-imar sayfası üzerinden güncel plan durumu yapılaşma şartları ve detaylı imar plan notlarına erişilebiliniyor.

E-eksper ev kredilerine hız kattı

E-eksper sistemi ile bankalardan talep edilen ev kredilerin sonuçlandırılması da hızlandırılmış oldu. Emlak eksperleri binalara ait dosyaları belediyeye gelmeden, Eksper Dosya Talep ve İndirme Hizmetinden online olarak takip edebiliyorlar. 

 “Evrak yükünden kurtulduk”

Pendik Belediyesinin iş hayatına ilişkin uygulamalarını kullananlar,  memnuniyetlerini dile getirdiler.

“Trabzon’dan bile imza atabiliyorum”

Hayrettin Yeşilyurt (İnşaat Mühendisi): Bu sistemin benim için en büyük kolaylığı; istediğim yerden işlem yapabilmem. Örneğin; bilgisayarımı yanıma alarak Trabzon’dan bile E-İmza sistemini kullanarak imza atabiliyorum. Diğer kurumlar da Pendik Belediyesinin sistemine entegre olursa bizlerin işi çok daha kolay olur. 

Daha verimli çalışabiliyoruz”

Ümit Utku (Yapı Denetim Firması Çalışanı): Son zamanlarda formlar olsun, sözleşmeler olsun E-İmza ile hepsini dijital olarak kullanıyoruz. Tüm bunlar bize zaman  kazandırdığı için daha verimli çalışma imkanı elde etmiş olduk. İşlerimiz için evrak taşımak ve dolaştırmak yükümüz ortadan kalktı.  

“Taklit imzanın önüne geçilmiş oldu”

Arif Çakır (Yüksek Mimar): Bir saniyede imza atabildiğimiz için E-Belediye bize elbette zaman kazandırıyor ama bunun yanında bizi ozalit ve kağıt masrafından da kurtarıyor. Yine bizim sektör için en önemlisi de taklit imzanın ortadan kalkması. E-imza ile taklit imza teknik olarak mümkün olmadığı için güven içinde çalışabiliyoruz. 

“Zaman kıtlığı yaşayan için büyük nimet”

Şemsettin Varol (Müteahhit): Ruhsat olsun,  vergi borçları olsun,  bizzat gidip ya da telefon açıp öğrenmek yerine telefonumu kullanarak istediğim bilgilere erişebiliyorum. Zaman kıtlığı yaşayan biz müteahhitler için E-Bbelediye büyük nimet. Belediyemize teknolojiye yatırımlarından ötürü teşekkür ediyorum.

“Diğer kurumlarda da yaygınlaşmalı”

Onur Şanlı (Eksper): İmar durumunu kontrol etmekten kent rehberine bir çok uygulamayı kullanıyoruz. Bir eksper olarak Pendik Belediyesinin elektronik sistemlerinin tüm kurumlarda yaygınlaşmasını arzu ediyorum. Sonuçta bu sistemler bize zaman ve tasarruf sağlıyor. Bu konuda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum. 

 

 

 

 


01 Şubat 2016