Bilgi İşlem Müdürlüğü
GÖREVLER
-
Müdürlüğün faaliyet konularına ilişkin mevzuatı takip etmek ve mevzuatın gereklerini süresi içerisinde yerine getirmek.
-
Müdürlüğün diğer idareler nezdinde takibi gereken iş ve işlemlerini yürütmek ve sonuçlandırmak.
-
Stratejik plana, yıllık performans programına, yatırım programına ve müdürlük bütçesine uygun olarak çalışmalarını yürütmek.
-
Pendik Belediyesi İç Kontrol Eylem Planındaki görev ve sorumlulukların yerine getirilmesi için gerekli çalışmaları yapmak.
-
Müdürlüğe gelen yazı ve dilekçeleri süresi içerisinde cevaplamak. 3071 sayılı kanun gereği; dilekçe yoluyla yapılan başvurulara 30 gün içinde yazılı bilgi vermek, işlem safahatının duyurulması halinde alınan sonucu ayrıca bildirmek.
-
Başkan ya da ilgili Başkan Yardımcısının bilgisi ve onayıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu çerçevesinde, istisnalar dışındaki bilgi ve belgeleri başvuru sahibinin bilgisine sunmak.
-
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu kapsamında; müdürlüğün ihtiyacı olan her türlü mal alımı, hizmet alımı ile yapım işlerinin hak edişlerini düzenlemek, kabullerini yaparak sonuçlandırmak.
-
Belediyenin orta ve uzun vadeli stratejilerini ve politikalarını teknolojik gelişimler göz önünde bulundurarak belirlemek,
-
Kurum hafızasının oluşturulmasında teknolojik imkanları sağlamak,
-
Şehrin yönetilmesinde ileri teknolojik imkanların (Yapay Zeka, Makine öğrenme, derin öğrenme, Açık veri portalı, Akıllı Şehirler) kullanılmasını sağlamak,
-
Gerektiğinde Belediyenin diğer birimleriyle, resmi kurum ve kuruluşlarla, ilgili meslek odalarıyla, ihale sürecindeki ilgililerle yazışmalar yapmak.
-
Müdürlüğün görev alanına giren konularla ilgili duyuru ve tanıtım yapılması amacıyla gerekli birimlerle veri akışını sağlamak.
-
AR-GE ve İyileştirme süreçlerinin takibini sağlamak
-
Bilişim ürünlerinin alımı için gerekli ihtiyacı belirlemek ve temin etmek.
-
İnternet ve intranet olanaklarından belediyenin en üst düzeyde faydalanmasını sağlamak.
-
Kurum bünyesinde E-Belediye çalışmalarını tamamlamak.
-
Birimlerin yazılım, donanım, program ihtiyaçları ile ilgili teknik destekte bulunmak.
-
Vatandaşın ve belediye personelinin işlerini kolaylaştıracak kullanıcı dostu mobil uygulamalar geliştirmek,
-
Yedekleme sisteminin düzenli çalışmasını sağlamak.
-
Felaket kurtarma merkezini kurmak ve devamlılığını sağlamak.
-
Sistemlerin sürekliliğini sağlamak üzere gerekli çalışmaları yapmak ve uygulamak.
-
Müdürlüklerin ihtiyaç duydukları yazılımların analiz edilerek temin edilmesini sağlamak.
-
Belediyede kullanılan yazılımlarda meydana gelen hataları düzeltmek ve gerekli iyileştirmeleri yapmak.
-
Belediyenin bilgi güvenliğini sağlamak amacı ile gerekli çalışmaları yürütmek.
-
Dokümanları dijital ortamda oluşturmak, saklamak ve dijital imza ile sirkülasyonu gerçekleştirilerek hizmete sunmak.
-
E-imza başvuru, yenileme, kurulumu işlemlerinin takibini sağlamak.
-
Depo ve taşınır zimmetinin kurum içinde düzenli yapılmasını sağlamak.
-
İhale ve meclis toplantılarının internet üzerinden naklen yayını için gerekli alt yapı ve teknik desteği sağlamak.
-
İlçe sınırları içerisindeki okulların, ibadethanelerin, kamu kurum ve kuruluşların müdürlük imkanları ölçüsünde ve yasaların elverdiği ölçüde teknolojik ihtiyaçlarını karşılamak.
-
TV yayın sistemleri bakım onarımlarını yapmak ve yeni taleplerin karşılanmasını sağlamak.
-
Telefon, santral ve data hatlarının çalışmasını sağlamak ve yeni kablolama taleplerini karşılamak.
-
Data telefon hatlarını çekmek ve arızaların giderilmesini sağlamak.
-
Telefon data santrallerinin ve bu sistemlere bağlı çevre sistemlerinin bakım onarımlarını yapmak.
-
Coğrafi Bilgi Sisteminin, yönetim bilgi sistemi ile entegre çalışmasını sağlamak.
-
Coğrafi Bilgi Sistemleri çalışmalarını yürütmek ve veri paylaşımını sağlamak.
-
Coğrafi veritabanının güncel tutulması için çalışmalar yapmak.
-
Coğrafi Bilgi Sistemleri web ve mobil uygulamaların geliştirilmesi.
-
CBS tabanlı uygulamalara yönelik kullanıcılara teknik destek sağlanması.
-
Belediye bünyesinde bulunan fiziksel arşivin dijital ortama aktarılması ve arşiv verilerinin hızlı ve kesintisiz şekilde kurum kullanıcılarının hizmetine sunulmasını sağlamak
-
Arşiv mevzuatına uygun olarak, fiziksel belgelerin ve e-imzalı belgelerin tasnif, dosyalama, düzenleme, saklama, koruma ve arşivden yararlandırma çalışmalarını yürütmek; saklama süresi dolduran evraklar için, ayıklama ve imha çalışmalarını gerçekleştirmek.
-
Müdürlükçe yapılan işlemlerin kayıtlarının tutulmasını sağlamak. Gerektiğinde bunların arşivlenmesini, korunmasını ve muhafazasını sağlamak.
-
Müdürlüklerden gelen arşivle alakalı tüm taleplerin karşılanmasını sağlamak.
-
Arşiv mevzuatı çerçevesinde tüm dosya/evrak işlemlerini yürütmek.
-
Evrak ayıklama ve imha çalışmalarını yürütmek.
Adres Esenler Mah. Bora Sokak No:5 Pendik Belediyesi Ana Bina Kat: 6 - 34899
Telefon 444 81 80-2226
Faks 0216 585 14 79
Ahmet Akkoç
Müdür
aakkoc@pendik.bel.tr
Tel: 444 81 80 / 2226
MEHMET AKİF AKMAN
Müdür Yardımcısı
makman@pendik.bel.tr
Ayhan Gürer
Sistem, Yazılım ve Arge Hizmetleri Birimi Şefi
agurer@pendik.bel.tr
Tel: 444 81 80
Hicret Bıçakçıoğlu
Arşiv ve Belge Yönetim Birim Sorumlusu
hbicakcioglu@pendik.bel.tr